Monday 3 February 2014

Kisah aku,tunang dan bos


Lady Boss is a Director of everything!

Kisah selepas pertunangan
Manusia ni memang suka busybody bila ada kuasa ye,tambah tambah yang berpangkat bos dan orang atasan ni. Al kisahnya,kami memang merahsiakan majlis pertunangan almaklum lah, orang kampung je. Majlis pun buat kecil kecil, ajak saudara mara yang tinggal sekeling rumah.pak mak saudara dan anak anak ,nenek nenek saudara dan kawan rapat dalam 4 5 orang

Bila dah masuk kerja dengan status tunangan orang,orang orang atasan ni mula pandang pandang. Sebelum ni memang dah pakai cincin silver je,bila pakai cincin emas,mereka da bercakap bisik bisik. Nak tahu tanya la terus,ni duk merisik risik belakang..ingat aku pekak ke..

Bila dapat tahu kat bos,ohoii kena panggil masuk dalam bilik meeting.Antara soalan tak patut..tak habis habis pertikaikan kenapa tak bagitahu..jawapan yang keluar masa tu,hanya maaf dan air mata malu je sebabnya kena tengking. Jawapan kat bawah tu,hanya keluar dari hati sebab geram mereka yang terlalu bizibody!

S1 - Apa yang kamu sembunyikan dari saya yang saya tak tahu tapi perlu tahu?
- Apa yang tak logiknya,ini hal peribadi saya,takkan saya nak bertunang pun nak heboh heboh satu ofis. That's not my self

S2 - Kenapa saya perlu tahu dari mulut orang bukan dari awak sendiri?
- Takkan la saya nak terkinja kinja nak jumpa bos semata mata nak bagitahu saya nak bertunang. Lain la kalau melibatkan kerja kerja pejabat.

S3 - Kalau tak nak ajak sekurang kurangnya beritahu. Susah sangat ke?
- Eh,apa kes..memang tak ajak la.bertunang bukan berkahwin.,saya hanya orang kampung yang hanya berjawatan jurutera atas nama sahaja sedangkan gaji bertaraf budak kerani. Simpan duit bulan bulan pun,sampai tahap makan megi. Gaji ayah saya pun,bukan macam awak, ayah saya ada 5 orang lagi adik adik nak tanggung belajar. Tahu la awak tu COO & GM

Bila dijawab dalam islam kan menyarankan agar disembunyikan pertunangan,dihebahkan perkahwinan..Makin menjadi jadi marah orang tua ni..So,kami decide untuk minta maaf dn tak menjawab sebab memang perangai bos,Diorang je yang betul..orang bawahan semua salah!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...